رسانه تخصصی بیمانا

مدیریت طرح، ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی

رسانه تخصصی بیمانا

مدیریت طرح، ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی

رسانه تخصصی بیمانا در زمینه مدیریت طرح و ساخت پروژه‌های عمرانی با مجوز رسمی از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و با هدف ترویج فناوری طرح و ساخت مجـازی(Virtual Design and Construction) در بسـتر سامانه BIM پایه‌گذاری شده است. در این رسانه که بعنوان اولین رسانه تخصصی دیجیتال با موضوع VDC منتشر میگردد، قصد آن داریم که با ارائه مقالات علمی، اخبار و گزارشات، معرفی کتب و نشریات، مطالب آموزشی و مطالعات موردی از پروژه‌های ساخته شده با استفاده از مفاهـیم طرح و ساخت مجازی، گامی هرچنـد کوچک در راستای ارتقای سطح علمی و فرهـنگ مدیریت یکپارچه طراحی، ساخت و ساز و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی کشور عزیزمان ایران برداریم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

رقابت برای تسخیر فضابیمانا: دو سازمان بزرگ ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضا) و HP (Hewlett-Packard) مهندسان، طراحان، معماران و دانشجویان سطوح آموزش عالی در کشورهای فرانسه، آلمان و انگلستان را چالشی برای ارائه تعریفی دوباره از زندگی فضانوردان در ایستگاه‏های فضایی، دعوت کردند.
در مسابقه‏ای موسوم به اردوی Z که برگزار شد، سه گروه از شهرهای لندن، پاریس و هامبورگ شرکت کردند. موضوع رقابت طراحی یک وسیله، محصول یا سخت‏افزار بود که به فضانوردان در خوردن، خوابیدن، کارکردن و بازی‏کردن کمک کند. شرکت‌کنندگان موظف بودند محصول یا را‌ه‌کار ارائه شده خود را به صورت مدل سه‌بعدی CAD ارائه دهند. آن چه ارائه می شود هر چند باید حتی‌المقدور کار کند اما نباید با نگاه محصول نهایی طراحی شده باشد. گروه‌های شرکت‌کننده همچنین فرصت ارائه راه‌حل خود به زبان انگلیسی در یک سمینار اینترنتی رایگان، نزد جامعه فن‌آوری ناسا را، خواهند داشت.
شرکت‌کنندگان باید به این سئوال که چه روش‌هایی برای تبدیل یک " ایستگاه فضایی بین المللی" به مکانی بهتر برای فضانوردان وجود دارند را در حداکثر 250 کلمه پاسخ دهند. برندگان این رقابت یک جلد کتاب از شرکت HP دریافت می‌کنند و همچنین شانس تجربه عملیات پرواز در حالت بی‌وزنی (ZERO-G) را هم پیدا خواهند کرد، تجربه‌ای منحصر به فرد که ممکن است تنها یکبار در زندگی یک فرد به‌دست آید.
لازم به ذکر است سازمان ناسا می خواهد اطلاعات به دست آمده از این رقابت را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند تا یاری‌رسان فضانوردان برای زندگی در فضا باشد.

  • ۹۷/۰۳/۰۳
  • بیمانا بیمانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی