رسانه تخصصی بیمانا

مدیریت طرح، ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی

رسانه تخصصی بیمانا

مدیریت طرح، ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی

رسانه تخصصی بیمانا در زمینه مدیریت طرح و ساخت پروژه‌های عمرانی با مجوز رسمی از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و با هدف ترویج فناوری طرح و ساخت مجـازی(Virtual Design and Construction) در بسـتر سامانه BIM پایه‌گذاری شده است. در این رسانه که بعنوان اولین رسانه تخصصی دیجیتال با موضوع VDC منتشر میگردد، قصد آن داریم که با ارائه مقالات علمی، اخبار و گزارشات، معرفی کتب و نشریات، مطالب آموزشی و مطالعات موردی از پروژه‌های ساخته شده با استفاده از مفاهـیم طرح و ساخت مجازی، گامی هرچنـد کوچک در راستای ارتقای سطح علمی و فرهـنگ مدیریت یکپارچه طراحی، ساخت و ساز و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی کشور عزیزمان ایران برداریم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مبدع نرم ­افزارهای Sonata وReflex (نرم افزارهای پایه Revit)

نرم‌افزارهای پایه Revit

دکتر Jonathan Ingram ، مهندس عمران و محقق کامپیوتر، به دلیل فعالیت‌هایش در توسعه سیستمی که منجر به انقلاب در مدلسازی اطلاعات ساختمان(BIM) گردید، به دریافت جایزه فوق نائل شد. این جایزه در مراسم شام دانشگاه سلطنتی مهندسی در تاریخ 23 ژوئن  توسط  شاهزاده ادوارد اهدا گردید.

نرم‌افزار Sonata که توسط دکتر Ingram در سال 1985 تکمیل گردید، یک گام تغییر در تکنولوژی بود. این نرم‌افزار، به عنوان اولین سیستمی که تمامی مشخصه‌های  BIM مدرن را در کنار هم داشت، کاربران را قادر می‌ساخت تا به جای مراجعه به چندین فایل مختلف، بتوانند یک مدل واحد از کل ساختمان را ایجاد نمایند.

دکتر Ingram به تنهایی و بر پایه تجربیات 15 ساله خود در زمینه‌های طراحی، ریاضیات و پروژه‌­های مهندسی، موفق به طراحی و ساخت سوناتا بر پایه استفاده از اولین کامپیوترهای رومیزی گردید. نسخه اولیه نرم‌افزار، با قابلیت کامل در زمینه rendering، امکان طراحی داخلی سیستم­‌های گرمایش، تهویه مطبوع و مدیریت انرژی را فراهم می­‌کرد.

از آغاز استفاده از سوناتا تاکنون،  بیش از 1000 شرکت در جهان از آن برای طراحی، و ساختِ سازه­‌ها بهره برده‌­اند؛ از جمله می‌­توان به مرکز ملی تنیس استرالیا، کتابخانه انگلستان و ساختمان نمایندگان پارلمان در Westminster اشاره نمود.

در سال 1992، دکتر Ingram طراحی و نوشتن نرم‌افزار Reflex را به عنوان نسل بعدی سیستم‌های BIM ادامه داد. این نرم افزار در پروژه‌های شاخصی همچون بازسازی تالار مجلل آلبرت و  بخش‌هایی از ساخت خط ریلی Heathrow Express بکار گرفته شده است.

دکتر Ingram می­‌گوید: “دریافت این جایزه خشنودی بزرگی برایم محسوب می‌­شود. در آن زمان، جا انداختن اصول کاری مورد نظر در  فرآیند BIM امری دشوار بود اما اکنون جای خوشحالی و شگفتی دارد که BIM بعنوان یک انقلاب در مسیر  صحیح خود قرار دارد. امیدوارم در آینده و  با توسعه BIM، استفاده از آن در مدیریت هوشمند و دیجیتال شهرها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها استفاده گردد.”

  • ۹۷/۰۳/۰۲
  • بیمانا بیمانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی