رسانه تخصصی بیمانا

مدیریت طرح، ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی

رسانه تخصصی بیمانا

مدیریت طرح، ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی

رسانه تخصصی بیمانا در زمینه مدیریت طرح و ساخت پروژه‌های عمرانی با مجوز رسمی از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و با هدف ترویج فناوری طرح و ساخت مجـازی(Virtual Design and Construction) در بسـتر سامانه BIM پایه‌گذاری شده است. در این رسانه که بعنوان اولین رسانه تخصصی دیجیتال با موضوع VDC منتشر میگردد، قصد آن داریم که با ارائه مقالات علمی، اخبار و گزارشات، معرفی کتب و نشریات، مطالب آموزشی و مطالعات موردی از پروژه‌های ساخته شده با استفاده از مفاهـیم طرح و ساخت مجازی، گامی هرچنـد کوچک در راستای ارتقای سطح علمی و فرهـنگ مدیریت یکپارچه طراحی، ساخت و ساز و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی کشور عزیزمان ایران برداریم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شرکت فارو، اسکنر لیزری Focus S خود را معرفی کردبیمانا: شرکت فارو(Faro)، این سری از اسکنرها را به منظور ثبت سریع، مستقیم و دقیق اندازه‌های اشیاء و ساختمان‌های پیچیده، طراحی کرده است. این اسکنرها شامل دو مدل است؛ مدل FocusS 350 که برد بالای 350 متری را پشتیبانی می‌کند و مدل FocusS 150 که ابزاری با برد متوسط است و قابلیت اسکن اجسامی در فاصله 150 متری خود را دارا می‌باشد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی HDRI نیز در این دستگاه‌ها تعبیه شده که گفته می‌شود قابلیت دریافت تصاویری با جزئیات بالا به همراه لایه‌های رنگی طبیعی را دارد. به این ترتیب اسکن اطلاعات در شرایط نوری خاص نیز، امکان‌پذیر می‌شود.

هر دو مدل این دستگاه‌ها، بخاطر طراحی پلمپ شده خود، از استاندارد صنعتی IP برخوردار هستند و از این نظر در کلاس 54 محافظت محیطی، قرار گرفته‌اند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که در مقابل عوامل محیطی از جمله گرد و غبار، مه، باران و سایر عناصر خارجی مقاومت می‌کند، چراکه این عناصر معمولاً در شرایط اسکن چالش‌برانگیز می‌شوند. گزینه تصحیح میدانی موجود در این سری از اسکنرها به کاربران اجازه می‌دهد تا دقت دستگاه را قبل از هر پروژه در کارگاه بررسی کنند. کاربران می‌توانند انحرافات ایجاد شده در حین انتقال، استفاده نادرست از حامل و یا هر نوع برخورد را، به صورت خودکار در کارگاه اصلاح کرده و همراه با هر اسکن پروژه، یک سند دقیق و جامع را تهیه کنند.

  • ۹۷/۰۳/۰۲
  • بیمانا بیمانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی